Задовго до появи фотоапаратів і кінокамер саме живопис був єдиним способом зберегти для нащадків захопливі моменти полювання. Не дивно, що сцени мисливських пригод часто привертали пензлі таких майстрів минулого, як Пітер Пауль Рубенс, Жан-Батіст Удрі, Дієго Веласкес, Томас Ґейнсборо та багатьох інших.
Однією з найвідоміших картин на тему полювання вважається “Полювання на лева” геніального фламандця Рубенса. Зображена на полотні сцена відтворює всю драматичність і небезпеку цієї зустрічі: розлючений лев кидається на групу озброєних вершників, люто відбиваючись від нападників. Митець майстерно передав рух і силу звірів, напругу і завзятість мисливців. Ще один шедевр Рубенса – “Полювання на диких кабанів” – відображає іншу мисливську сцену.
Пензлю французького живописця Жана-Батіста Удрі належать картини “Полювання на оленя” та “Полювання на качок”. Хоч мотив полювання тут той самий, але настрій зовсім інший – радше ідилічний. Художник зображає вишукані сцени аристократичних полювань як частину розваг вищого світу.
Більш реалістично трактує тему полювання іспанський живописець Дієго Веласкес у своїй відомій картині “Полювання на дикого кабана”. На ній представлено мисливський епізод із життя іспанських аристократів. Художник передав запеклу атмосферу цієї небезпечної розваги – момент напруженої боротьби мисливців зі звіром.
У своїх роботах англійський живописець Томас Ґейнсборо також звертається до теми мисливства. Зокрема, на картині “Містер і місіс Ендрюс” зображено аристократичну пару, що повертається з успішного полювання на зайця.
Ще один цікавий твір Ґейнсборо – “Собаки полюють на лисицю”.
Ця картина відображає динамічну сцену полювання гончих собак на лисицю. Ми бачимо групу мисливських собак різної масті, які стрімко мчать слідом за жертвою. Лисиця зображена трохи попереду собак – вона щодуху біжить, намагаючись втекти, але гончі вже наздоганяють її.
Митець майстерно відтворив швидкість та завзятість погоні. Пензель Гейнсборо фіксує напружену мить полювання, коли до фінального схоплення здобичі лишаються мить. Собаки здаються наляканими й збудженими одночасно. Лисиця із останніх сил намагається врятуватися.
Загалом композиція вибудувана дуже динамічно та діагонально – всі тварини мчать слідом одна за одною, немов стріла, що летить до цілі. Картина немов “заморожує” хвилину гонитви, залишаючи глядача в напрузі – чи вдасться лисиці втекти від переслідувачів?
Отже, сцени полювання завжди приваблювали пензлі талановитих живописців як засіб для відображення цілої гами людських емоцій – азарту, страху, радості перемоги тощо. Сьогодні, споглядаючи ці захопливі картини, ми немовби самі стаємо свідками мисливських пригод минулих часів.