Державна екологічна інспекція розробила проект постанови, у якому такси, за якими розраховується шкода довкіллю, зростуть в середньому вдвічі.
Про це повідомив голова Держекоінспекції Андрій Мальований на своїй сторінці у Facebook.
«Такси для розрахунку збитків за екологічні порушення у природно-заповідному фонді зростуть в середньому в два рази. Держекоінспекція підготувала проект постанови Кабміну «Про затвердження такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної порушенням законодавства про природно-заповідний фонд», – написав Андрій Мальований.
Постанова, яка діє зараз, не дозволяє розрахувати такі збитки, які би відповідали завданій довкіллю шкоді.
«Необхідність у розробці нового документу виникла через те, що діюча постанова, яка містить такси в залежності від виду порушення, була прийнята ще 2013 року. Сьогодні збитки, які нараховуються за цим документом, не відповідають завданій довкіллю шкоді і не дозволяють її покрити, адже за цей час відбулась значна девальвація гривні. В діючих таксах не врахований відповідний індекс інфляції, що передбачає необхідність регулярно переглядати затверджені такси», – відзначив Андрій Мальований.
У новій постанові будуть підвищені у близько 2 рази такси, а також індексація такс за врахуванням інфляції.
«Саме тому у оновленому документі будуть наступні нововведення:
– З 1 січня 2021 року запроваджується індексація такс. Вони будуть розраховуватись за формулою, яка враховує індекс інфляції. Тобто необхідності щоразу «переписувати» постанову вже не буде.
– Такси, за якими обчислюється шкода, завдана довкіллю, збільшуються у більш ніж два рази.
Наприклад:
– за кожні 100 метрів проїзду легкового автомобіля по території ПЗФ доведеться сплатити 547 гривень (зараз – 208 гривень);
– за кожне вирублене або пошкоджене дерево у степовій зоні, діаметром до 10 сантиметрів – 245 гривень (зараз – 93 гривні), а діаметром 46,1-50 сантиметрів – 17416 гривень (зараз – 6622 гривень);
– за знищення лелеки білого або за пошкодження місця його гніздування порушник заплатить 7811 гривень (зараз – 2970 гривень)», – деталізував Андрій Мальований.
Такси підвищують для того, щоб на отримані кошти мати змогу відновити екосистему, а також запобігати порушенням у ПЗФ.
«Підвищення такс має кілька переваг. По-перше, це дозволить отримати достатню кількість коштів для відновлення екосистеми. По-друге, зможемо запобігати порушенням шляхом їх здорожчання для зловмисників. Зараз проект знаходиться на погодженні центральних органів виконавчої влади. Сподіваюсь на конструктивні зауваження та підтримку цього проекту», – додав Андрій Мальований.