В Україні побудують на дорогах спеціальні коридори для диких тварин. Про це повідомляє ecotown.com.ua з посиланням на WWF в Україні.
Наразі будівництво спеціальних мостів для переходу диких тварин розглядається на чотирьох пілотних об’єктах. Планується будівництво екодуків на автошляхах Міклош (Угорщина) – Кошіце (Словаччина) – Ужгород (Україна), Тіргу Муреш – Ясі (Румунія), автошляху Бескиди (Чехія – Словаччина). У рамках проекту буде розроблено ряд стандартів інтегрованого планування інфрастуктурних об’єктів та проводитимуться заходи з лобіювання включення цих стандартів в якості інструментів державної політики в країнах регіону.
Над створенням спеціальних мостів – екодуків – працюють екологи та учасники проекту Transgreen, який співфінансується фондами Євросоюзу за допомогою проекту Interreg – Дунайської транснаціональної програми для підтримки дружніх до довкілля та безпечних транспортних систем, передає WWF в Україні.
Спеціальні коридори на автошляхах дозволять зберегти популяцію диких тварин в умовах інтенсифікації дорожнього будівництва в Україні.
В рамках проекту Transgreen до створення безпечної для довкілля транспортної системи в Карпатському регіоні будуть залучені пов’язані з плануванням великих інфраструктурних об’єктів організації та представники природоохоронної галузі.
Передбачається, що екодуки розташують в ареалі проживання тварин, що вимирають – рисі та бурого ведмедя, яких залишилося в Україні 200 та 220 особин відповідно.
“Пріоритетом проекту буде підтримка безперешкодних екологічних коридорів, які забезпечуватимуть вільне пересування видів, що зазнають найбільшого впливу від авто та залізничних шляхів: великих хижаків (бурих ведмедів, вовків, рисей) та деяких видів травоїдних, – зазначають автори проекту. – Представники державних та обласних адміністрацій, міжнародні організації, дослідницькі центри та університети, автодорожні та залізничні компанії, екологічні організації, які мають знання та досвід, можливості та повноваження для напрацювання конкретних рішень, працюватимуть над зменшенням впливу на довкілля та дизайном доцільних «зелених» елементів інфраструктури”.
- Партнери проекту:
- Австрія – WWF International Danube-Carpathian Programme (координатор проекту), Секретаріат Карпатської Конвенції.
- Чехія – Friends of the Earth Czech Republic – branch Olomouc, Nature Conservation Agency, Transport Research Centre
- Угорщина – CEEweb for Biodiversity
- Румунія – Association “Milvus Group”, WWF Romania
- Словаччина – National Motorway Company, State Nature Conservancy of the Slovak Republic, SPECTRA – Centre of Excellence of EU – Slovak University of Technology in Bratislava
- Асоційовані партнери проекту:
- Україна – Міністерство екології та природних ресурсів, Закарпатська обласна державна адміністрація – обласне управління екології та природних ресурсів.
- Австрія – Міністерство Транспорту, Інновацій та Технології
- Чехія – Міністерство охорони навколишнього середовища
- Угорщина – Національна приватна компанія з розвитку інфраструктури
- Румунія – Міністерство охорони навколишнього середовища, Міністерство Транспорту
- Словаччина – Міністерство Інфраструктури
Перші переходи для диких тварин були побудовані у 1950-х роках у Франції і згодом поширилися по всьому світу: від Австралії до Північної Європи. Найбільше екодуків у Нідерландах – понад 600, також у цій країні знаходиться найдовший у світі міст для тварин, протяжність якого становить 800 метрів.
2 коментарі до “В рамках проекту Transgreen у Закарпатській області побудують екодуки?”