Бельгійські школярі опановують основи мисливської справи

У бельгійській школі “Vrije Basisschool Jezus-Eik” міста Оверейсе для учнів третього класу провели інтерактивний урок з основ мисливства, під час якого діти вивчали роль мисливців у збереженні біорізноманіття та підтриманні балансу в природі. Про це повідомляє Мисливська асоціація Фландрії.

“Під час інтерактивних занять діти дізналися, що полювання — це набагато більше, ніж просто стрільба. Вони вивчали, як мисливці сприяють біорізноманіттю, знайомилися з різними видами мисливських собак і розуміли, чому полювання необхідне для підтримання балансу популяцій. Крім того, вони також дізналися, що мисливські роги раніше були важливим засобом комунікації”, — йдеться у повідомленні бельгійської мисливської асоціації.

На опублікованих фотографіях видно зацікавлених школярів, які уважно слухають лектора та розглядають презентацію про дику природу та роль мисливства в її збереженні.

Подібна практика є звичною у європейських країнах, але практично відсутня в Україні через законодавчі обмеження. Згідно зі статтею 5 Закону України “Про захист тварин від жорстокого поводження”, пропаганда мисливства в системі дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної і вищої освіти заборонена.

Однак у Львові вже декілька років існує позитивний приклад, коли дітям розповідають про основи мисливствознавства в рамках позашкільної освіти. Михайло Казимир, директор Львівського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, спільно з Іваном Делеганом, кандидатом сільськогосподарських наук, розробили спеціальну освітню програму “Основи мисливствознавства”.

“Ми вдвох розробили освітню програму, розраховану на 2 роки позашкільного навчання. Отримали позитивні рецензії та всі необхідні висновки, погодження. І вперше в Україні організували системне навчання підлітків основам мисливствознавства, як прикладної біологічної науки”, — розповідає Михайло Казимир.

Програма доступна для впровадження у різних освітніх закладах України, але поки що, на жаль, не набула широкого поширення. Однією з причин цього може бути побоювання негативної реакції від радикальних зоозахисних організацій, які часто критикують будь-які прояви мисливської діяльності.

“Звичайно, у нас були певні гойдалки з «грантожерами», по іншому не можу назвати цю категорію низькосвідчених громадян, які не мають розуміння, що таке мисливствознавство як наука, для яких хайп, піар та маніпулювання важливіші за суспільно важливі речі. Вони дозволяють собі втручатися в освітній процес та намагалися йому зашкодити”, — зазначає Михайло Казимир.

Читайте також: Чому в школі Литви, в школі США про мисливство можна розповідати, а в Україні ні?

На відміну від України, у країнах ЄС та США існують офіційні програми з вивчення основ мисливства в школах. Навіть більше, у США президент Джозеф Байден 6 жовтня підписав «Закон про захист мисливського спадку та освіту», який підтримує та захищає право на фінансування програм з безпеки мисливців та навчання стрільбі в школах.

Мисливська асоціація Фландрії активно запрошує вчителів долучатися до своєї освітньої ініціативи: “Ви вчитель і хочете, щоб ваші учні також познайомилися з захоплюючим світом полювання? Зв’яжіться з HVV і запланйте цікаву презентацію.”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *